Monday, December 6, 2010

SALAM MAAL HIJRAH 1432

Assalamualaikum and hi readers...

salam Maal Hijrah 1432 to all of u..

sempena tahun baru Islam ni, aku ingin memasang azam yang baru.for sure kowg pon ade azam setiap tahun kan??kan??kan??(gaye sgt nk kene sepak)..and terlebih for sure nye bile ade azam baru kite tahun lepas yang x dapat kite penuhi ..so confirm2 nye kite akan forward kan azam baru tue untuk dis year punyer azam baru.

same lah macam aku nie..terlalu byk lah azam baru nk di pikirkan setiap tahun..siap buat list lagi u ollz...tp ade je yg banyak tak penehi lg..antara list2 nye adalah spt berikut:

1. ingin menjadi seorang muslimah yang taat kpd perintah Allah..

yelah kite kan manusia..tak lari dari melakukan kesilapan kat muka bumi ni..tp Allah sentiasa menerima taubat hambanya yg bersungguh-sungguh untuk berubah..dan aku berharap agar aku dapat menutup aurat..jage solat 5 waktu jgn ade yg bocor2 lak.. ..bercakap tue sopan sikit( yelah asyyik gelak nk kuat2 je..nk bg smpi sume orang dengar and perasan yang aku ade kat situ..insaflah2 mira oi...) ( azam baru bg setiap tahun)

2. azam yg ni mmg setiap tahun ak pasang juge..iaitu nk KURUS..!

aku sangat2 inginkan menjadi seorg yg tergolong dengan kekurusan nie..teringin nk realisasikan impian ibu ak yg teringin sangat2 nk tgk ak kuruss..ibu kate klu ak kurus ak lawaaa...( lawak ke?? itu persoalannya) hopefully kowg dapat membantu ak merealisasikan impian aku..and aku juga nk jadikan blog ni sbg tempat utk aku cerita kan kegiatan aku dalam melakukan aktiviti yg menjerumus dlm kancah group kurus nie.kancah okie.perkataan tak blh bla lagi ye mira oiiii...

3. azam yg ni pulak nk kumpul duit manyak2 tok beli kamera..

yelah..aku ni mmg suke nk tgkp gmbr je..tgkp gmbr sndri..tgkp gmbr kwn2 ak yg pelik2 tue..mne2 ade camera..kat situ lah ade mira..mne2 ade mira..d situlah ade camera..(ayt nk pening je..kowg pening..aku lagi pening u olllzz..)

4. menjadi seorang yg penjimat.

yelah aku ni asyik kalau keluar je tak sah2 nk bli beg and kasut..ak ni mmg sgt terkenal dgn GILE BEG AND KASUT d kalangan kwn2 kat maktab..asyik2 nk ade beg baru je keje..yelah dah saiz ak pon besar..x kan lah pulak aku nk gila cri baju yg hot2 kat tmpt cm ts tue kan..

5. menjadi seorang yg confident..!

disini aku ingin jujur ngn kowg yg ak nyer tahap confident sgt lah zero k u ollzz..zero ye di tekankan di situ..owg d sekeliling aku tengok yg aku ni mcm high confident je..yelah owg je nmpak kite macam tue..tp dalam hati kite je yg tahu kan..

6. menjadi seorang yg lebih POSITIF..!

aku ni mmg seorg yg asyik pikir negatif je..maybe di sebabkan aku yg berbadan besar..then aku asyik pikir orang sekeliling ni kutuk aku lah..okie hopefully dis year, aku akan lebih positif lagi..tak kisah lah orang nk kutuk aku ke ape..tue die punye pasal..asalkan aku bahgier...

maybe tue je kot wat mase ni aku punyer azam baru tok dis year..u ollzzz mesti ade azam baru yg lagi gempak dari aku kan..tak pe..tak pe..nanti aku tambah lagi azam baru aku ni...kasi menang award azam baru yang terbannyaaakk di Malaysia..ade ke??kan bagus kalau ade..haha..confirm2 u ollzzz sume sentiase compete tok pasang macam2 jenis azam baru..

okie kat sini aku nak share ngn u olllzzz doa akhir tahun and doa awal tahun..hopefully kowg dapat memasang azam baru yg indah2 dan bersungguh2 utk memenuhinya..thanx for the read u olzzz..xoxo




DOA AKHIR TAHUN



DOA AWAL TAHUN

No comments:

Post a Comment